* İyi niyetli bile olsa karşılaştırma yapılmamalı. Bu çocuğu tekrar çekingenliğe iter.
* Çocuğun başarması için ilgi ve sevgi göstermeli, taktir ve kabul etmeli. Unutmayın iletişim biçiminin kendisi sevgiyi göstermenin yoludur.
* Profesyonel yardım almaya açık olunmalı.
* Öğretmen çocuğa sosyal etkinlik alanı yaratmalı. Eğitimci birebir kendisi grup oyunları yaratıp o çocuğu işin içine katmalı, arkadaşlarını yönlendirmeli.
* Çocuğun arkadaşlarından pozitif geri ileti alabileceği atmosfer ve alanlar yaratılmalı.
* Öğretmenin kendisi de çocuğu sözel olarak taktir etmeli.
* Sınıf içinde de karşılaştırmalardan kaçınılmalı.
* Öğretmen her çocukla ikili bir ilişki, etkin bir iletişim kurabilmeli. Çünkü anaokulunda ve ilkokulda ikili ilişki kurulamadığında çocuk orada eriyor, kayboluyor.
* Çocuğun daha yakın ilişki kurabildiği öğretmenin derslerinde o ilişkiden yararlanarak çocuğun o alanda başarılı olması sağlanabilmeli. ( Örneğin spor öğretmenleri, branş öğretmenleri ve bunun gibi eğitimciler.)